Szép napot mindenkinek!

Böngészem a Könyvtár-Információ-Társadalom című hírlevelet, és egyszer csak ezen akad meg a szemem:

Eric Frierson a University of Michigan Hatcher Graduate könyvtárosa kezdte meg a ‘könyvtáros tejeskávéval’ szolgáltatás bevezetését, azzal a céllal, hogy megismertesse könyvtár elektronikus szolgáltatásait és személyes kapcsolatba lépjen a hallgatókkal. A szolgáltatás lényege, hogy a könyvtáros minden héten meghatározott időpontban (általában 2 órára) elmegy az egyetemi könyvtárba laptopjával, melyre kifüggeszt egy papírt ‘Librarian with Latté’ felirattal és egy kávé mellett megválaszolja a hallgatók kérdéseit, megmutatja nekik azokat az információforrásokat, amiket később is tudnak majd használni. Az időpontról e-mailben értesíti a diákokat. A kávézóban olyan nagy volt az érdeklődés, hogy a személyes konzultáció átalakult csoportos oktatássá, melyet később számítógép termekben tartottak, de a kávézó sikeresebbnek bizonyult. A kezdeményezés hatással volt a könyvtárhasználatra is, egyre többen vették igénybe a könyvtár szolgáltatásait közvetlenebb kapcsolat alakult ki a hallgatók és a könyvtárosok között.

Mi is megcsináljuk esetleg az Irodalmi Kávézóban? Közel van és autentikus a helyszín is 😀

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: