Hova megy ez a vonat?

Budapest aut.ford., Thomas a laprugós, a Laptoptáskás Ügynök, és a biciklis bakter.

Ha az ember az interneten ilyen nicknevekkel találkozik, és még Egerben is végzett, kapásból eszébe juthat a csodálkozás egymagánhangzós kifejezése – és nem az “ó”! A főiskolai évek alatt, ha valami nagyon meglepett bennünket és/vagy valamit nem értettünk, csak annyit mondtunk: “e…” Körülbelül ez az érzés fogott el, amikor megláttam egy éppen születőben és formálódóban lévő vasúti blog impresszumában ezeket a szerzőneveket. Mindazonáltal első meglepetésem elmúltával azért elég komoly szakmai tartalommal találtam magam szemben, úgyhogy ezt a gyűjteményt – bár még csak három-négy napja létezik -, bátran ajánlom a leendő (blog)Olvasók figyelmébe.

Mert hát napjainkban csak az nem érzi a mozdonyfüstöt/puskaport és a (vontatási) feszültséget a vasút körül, aki nem akarja. Egyrészt erőviszonyok és érdekek hatalmas, egész országra kiterjedő küzdőterét jelenti, másrészt – és a szerzők is óva intenek, hogy ne feledkezzünk meg a buszokról se – szóval a rá épülő Volánnal együtt valóban az ország vérkeringése, minden ember életének része is a vasúthálózat. Most szögezzük le azonban, hogy a blog bejegyzéseiben szó sincs politikai felhangokról: amit itt olvasunk, az színtiszta vasútszakma, a szó legnemesebb értelmében, mégpedig igen frappáns ars poeticával – ami már a blog címében is (Hova megy ez a vonat) kifejeződik:

A vasút működésének céljairól, értelméről, a menetrendi struktúra kialakításáról és az ehhez szükséges vagy elégséges feltételek megteremtéséről sokan írtak már sokfélét. Mi itt páran összegyűltünk: elgondoltuk, mi az, amit szem előtt kellene tartani ahhoz, hogy a vasút ne kolonc legyen az adófizetők nyakán, hogy a vasutat ne (csak) kényszerből válasszák az emberek, és hogy a vasútnak – és a közösségi közlekedésnek – igenis van keresnivalója az ország vérkeringésében, ad absurdum még valami jó is kisülhet belőle. Feltesszük az egyszavas kérdéseinket, és megpróbálunk válaszolni rájuk, melynek során keressük a “jó menetrend” megalkotásának ismérveit, keressük a választ a tarifális kérdésekre, keresünk lehetséges infrastrukturális megoldásokat és keressük a más közösségi vagy éppen egyéni közlekedési módokhoz való kapcsolódási pontokat.

Szóval, aki kedvet és energiát érez, és nem mellesleg elkötelezett híve a magyar vasútnak – és hát Győrben biztos akadnak ilyenek, legalábbis remélem 😀 – az tegye a kedvencek közé a blogot (avagy webkettes módon, használja a delicioust), ossza meg facebook-on, tegye RSS-olvasóba, és ami a legfontosabb, cseréljen eszmét!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: